Matauk i min egen mini-hage

19/08/2011 at 09:18 Legg igjen en kommentar

Jeg har en mini-liten hage. Eller det vil si, jeg har to bedd (kanskje 4-5 kvm tilsammen) der jeg dyrker mat istedet for blomster (med unntak av en liten rosebusk og en gammel kaprifol). I år plantet jeg en ripsbusk (som resulterte i opptil flere terter), tomater, bringebær (det kom kanskje 4), sellerirot, reddiker, sukkererter, bønner, rødbeter, en slags kål og agurk. I potter har jeg cherrytomater, rabarbra, jordbær, rosmarin, timian og mynte. Jeg er ingen bonde og ikke alt ble like vellykket. Reddikene ble aldri reddiker, rødbetene forsvant da en katt tilførte litt gjødsel og agurkplantene ble spist av snegler i det de tittet opp av jorden. Men jeg sitter nå igjen med en bitteliten «avling». En dag jeg var hjemme alene, høstet jeg jammen inn nok av mine egne grønnsaker (tomater, bønner, sukkererter og timian) til en sommerlig pastarett. Jeg kokte pasta, helte av vannet, vendte inn grønnsakene i biter sammen med hakkede valnøtter, ferskrevet parmesan, litt olivenolje og limesaft. Det var veldig fint og smakte veldig godt.


Entry filed under: Familieliv, Oppskrifter, vegetar. Tags: .

Saftig svinefilet Ikke akkurat Hollywood, men ganske nære…

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Skriv inn e-postadressen din hvis du vil følge denne bloggen og ønsker å motta oppdateringer på e-post.

Matmisjonen på Facebook

Matbloggtoppen

Matmisjonen på Twitter

Kategorier


