Ikke akkurat Hollywood, men ganske nære…

24/08/2011 at 08:33 Legg igjen en kommentar

I går jobbet jeg som matstylist på en reklamefilminnspilling for Meny, sammen med flinke folk i Kraft Byrå og gode venner i Ernö. Jeg sørget for at de peneste paprikaene ble plukket ut, at kyllingbryst og sei var trimmet til perfeksjon, at urtene var friske, løken finkuttet og osten akkurat passe gratinert.

I det dagligdagse er Meny min nærbutikk. Det er vel egentlig fordi det er den butikken nærmest meg med best utvalg. Så enkelt er det. Men det skal sies at de har stort utvalg og jeg får alltid god hjelp.  Jeg liker selvsagt best å handle i små spesialbutikker, ja, for da får man som regel de aller beste råvarene og spisskompetansen, men tiden og logistikken strekker dessverre ikke alltid til. Uansett hvor mye jeg misliker makten kjedebutikkene har (spesielt billigkjedene), synes jeg konseptet til Meny er fint. Målet er faktisk å få folk til å lage enkle hverdagsretter fra bunnen av. Borte er hel- og halvfabrikata, og i fokus er rene råvarer i enkle kombinasjoner. Ja, og det kan Matmisjonen like. Ønsker du å bli TV-kokk for Meny kan du prøvespille her!

Har du sett kyllingkjøttbollene i Meny-reklamen som går på tv for tiden? Er de ikke perfekte? Joda, de har jeg laget.

Lurer du hvordan det er å jobbe på en reklamefilm? Jeg svarer gjerne på spørsmål.

PS! Dette er utrolig nok ikke et sponset innlegg, men det burde selvsagt vært det.

Entry filed under: jobb. Tags: .

Matauk i min egen mini-hage Suppe – lett som en plett!

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Skriv inn e-postadressen din hvis du vil følge denne bloggen og ønsker å motta oppdateringer på e-post.

Matmisjonen på Facebook

Matbloggtoppen

Matmisjonen på Twitter

Kategorier


