Morsom matpakke

10/09/2011 at 08:50 2 kommentarer

Matpakkesmøring er et mareritt! Allerede et par dager ut i skoleåret, er både voksne og barn lei av dette matpakkestyret. Selv om sønnen min på 10 år så klokt sier at en god matpakke gjør skoledagen mye bedre, får han stort sett med seg brødskiver med skinke og en gulrot. En gang iblant trår jeg til å lager pastasalat med mais, gulrot, salat og parmesan. Da blir de så glade! Nå har jeg brukt litt tid på å tenke ut en kul matpakke som kan være en overraskelse på gode dager. Denne asiatisk-inspirerte matpakken går nok hjem hos mine to gutter.

Jeg har kokt nudler og blandet dem med mais og finstrimlet hjertesalat. Hadde jeg hatt gulrøtter, hadde jeg kuttet dem i tynne strimler og blandet i. «Makirullene» er laget av roastbiff (du kan selvsagt bruke skinke), ris fra gårsdagens middag, agurkstrimler og cheddarost. Legg tre roasbiffskiver bortover på et skjærebrett. De skal overlappe litt. Fordel et tynt lag ris utover, men la det være igjen 1 cm på den ene langsiden. Press risen godt ned. Legg en lang bit agurk og ost i midten, og rull sammen på langs mot den enden uten ris. La rullen ligge med skjøten ned litt før den deles i biter. Denne rullen kan lages kvelden før, pakkes tett i plast og oppbevares i kjøleskapet. Litt nøtter, en tomat og mer agurk har jeg også fått plass til.

Entry filed under: Familieliv. Tags: .

Vardøens pizzabok Akkurat nå… rødbeter

2 kommentarer Add your own

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Skriv inn e-postadressen din hvis du vil følge denne bloggen og ønsker å motta oppdateringer på e-post.

Matmisjonen på Facebook

Matbloggtoppen

Matmisjonen på Twitter

Kategorier


