Ut på tur – Finstad Gård Rosnes

09/11/2011 at 08:48 Legg igjen en kommentar

I går var jeg på oppdrag i Vestfold for å intervjue en øko-bonde. På Finstad Gård Rosnes møtte jeg hyggelige og kloke Hans Kjærås. Han viste meg rundt, og vi hadde en interessant samtale om økologi, mat og miljø. På Finstad Gård Rosnes dyrker de rotgrønnsaker som gulrøtter, kålrot, knollselleri, pastinakk og beter. Alt økologisk og med masse god smak. Se etter produkter derfra i din lokale butikk. Da er du garantert skikkelig vare. Selv lagde jeg en gryte av kjekjøtt og rotgrønnsaker fra gården til middag. Nam!

Bildet er tatt da Hans kom tilbake etter å ha syklet gjennom lageret for å hente noe kålrot og pastinakk til fotografering. Selve intervjuet med Hans kan du lese senere på et annet nettsted. Jeg holder deg oppdatert.

Entry filed under: jobb. Tags: .

Tomatsalat – enkelt og greit Panert sei – fisk på menyen

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Skriv inn e-postadressen din hvis du vil følge denne bloggen og ønsker å motta oppdateringer på e-post.

Matmisjonen på Facebook

Matbloggtoppen

Matmisjonen på Twitter

Kategorier


