Matmisjonen er bidragsyter i Maison Mat & Vin

28/03/2012 at 20:40 3 kommentarer

Løp og kjøp! Jeg har levert to saker til siste nummer av Maison Mat & Vin. Du kan finne oppskriften på denne vakre salaten, samt flere andre oppskrifter med fenalår. Du kan lese om turen min til Sunnmøre og om den beskyttetede betegnelsen Fenalår fra Norge som blir tildelt i løpet av våren (Det står feil i ingressen på saken). Jeg møtte noen fantastiske og engasjerte mennesker, smakte det beste fenalåret jeg noen gang har smakt og lærte utrolig mye. Fenalår er en mattradisjoner vi burde være mye mer stolt av. I tillegg til dette har fotograf Synøve Dreyer og jeg laget en fiskekakesak. Ja, så nå er det bare å lage fiskekakene selv. Det er selvfølgelig masse annet inspirerende å lese i bladet, så her er det bare å komme seg til nærmeste kiosk.

Entry filed under: jobb, Nyheter. Tags: .

Kikert- og avokadopålegg – sunt og godt Make food, not war!

3 kommentarer Add your own

  • 1. kongladesign  |  29/03/2012, kl. 14:16

    Herlig! Gratulere med me alt det flotte du har levert i dette bladet!
    Jeg koser meg med å følge bloggen din :)
    Lykke til videre!
    Hilsen ei som er veldig glad i fenalår. Spesielt ute på tur :))))
    Tove

    Svar
    • 2. matmisjonen  |  30/03/2012, kl. 10:16

      Så utrolig hyggelig å høre! Takk! Ja, fenalår er utrolig godt. Kos deg masse i påsken!

      Svar
      • 3. kongladesign  |  30/03/2012, kl. 10:39

        Takk og ligemåde! I Det var vel fortjent! en flott blogg med mye matglede du har :) Bladet du er med i blir med oss på hytta i påsken :) I ste hytteliv står det en del om hytta vår under tittelen» Du, jeg har en idé!» … Under «Idedryss fra Konglebu» er det bildet av min manns spekeskinke og hans skinkefilosofi. Gjenbruk og god mat det er oss :) Etter inspirasjon fra deg kommer vi nå også til å prøve oss mer på å speke vårt eget Fenalår. Spekemat er topp!

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Skriv inn e-postadressen din hvis du vil følge denne bloggen og ønsker å motta oppdateringer på e-post.

Matmisjonen på Facebook

Matbloggtoppen

Matmisjonen på Twitter

Kategorier


